nl
X

Er zijn nog geen producten in uw bestelling geplaatst

de wettelijke garantie beschermt de consument


Het basisprincipe is dat het product dat je wordt geleverd in overeenstemming is met de overeenkomst die je afsloot met de verkoper : 
  • het product stemt overeen met de gegeven beschrijving of het getoonde model,
  • is geschikt voor het gebruik dat je ervan wenst te maken, dat je bij de aankoop werd medegedeeld en door de handelaar werd aanvaard, 
  • voor het gebruik waartoe goederen van dezelfde soort gewoonlijk dienen. 
Kortom, als het product de kwaliteit en prestaties biedt die je zou kunnen verwachten. Zoniet heeft het product een gebrek. 

Bij garantie gaat het dus om een gebrek dat aanwezig was bij de levering en zich manifesteert binnen een termijn van 2 jaar te rekenen na de levering. Indien je het gebrek vaststelt in de eerste 6 maand na de levering, dan wordt dit ook altijd vermoed aanwezig te zijn geweest bij de levering en hoef je dit niet aan te tonen.  Na 6 maanden gebruik moet de klant aantonen dat het gebrek reeds bij levering bestond. 

Het gebrek waarop garantie bestaat, bestond dus bij de levering, maw het is eigen aan het product of heeft zijn oorzaak in een foute productie.  Is het gebrek het gevolg van een uitwendige oorzaak (bvb een val, beschadiging, verkeerd gebruik...) dan valt dit niet onder de garantie.  

De wettelijke garantie is dus 2 jaar, met een kostenloos herstel of vervanging. 

 

de commerciƫle garantie van de fabrikant


Deze wettelijke garantie is een minimum garantie.  Daarboven zullen de fabrikanten of leveranciers veelal je een langere garantieperiode aanbieden.  
Deze garantievoorwaarden zijn duidelijk en worden je bij de levering overgemaakt samen met de gebruiksaanwijzing.   Na de periode van 2 jaar wordt veelal rekening gehouden met een waardevermindering door het reeds gemaakte gebruik van het product en zal de consument een stuk bijdragen aan de herstelling. 

Lees hier meer over de garantie van auping - noxbeka - recticel bedding (bultex)


Tips om uw garantie veilig te stellen 
  • hou steeds uw aankoopbewijs zorgvuldig bij
  • durf vragen te stellen en sta open voor advies
  • uw goed bed goed gebruiken en onderhouden.  Lees het advies daarover !
  • zorg voor een goede omgeving, passende temperatuur en goede ventilatie in de kamer
  • zorg ervoor dat uw nieuwe matras ondersteund wordt door een passende matrasdrager, in goede staat
  • gebruik en slijtage tonen zich, u gebruikt immers dagelijks uw bed 
  • uw bed is niet geschikt voor het verblijf van huisdieren

 

uw slaapadviseur is allicht de beste waarborg


Ga bij je aankoop een goed gesprek maken.  Praat over je slaapervaringen, je verwachtingen in comfort en gebruik, enz... zo bouw je samen aan de beste keuze.  
Een goed bed "voor u" is dan het resultaat en wanneer je daar ook de juiste prijs voor betaalt en uw specialist het bed vakkundig komt monteren en je alle gebruiksaanwijzingen mededeelt, dan hebt je reeds heel wat waarborg voor een duurzaam en comfortable gebruik ! 

Heb je, na de gewenperiode van een dertigtal dagen, toch de indruk dat je niet hebt gekozen voor de optimale hardheid voor uw lichaam, dan kun je in bepaalde gevallen beroep doen op de gratis omruilgarantieLees daar meer over.