nl
X

Er zijn nog geen producten in uw bestelling geplaatst

Goed slapen is gezond


Tijdens onze slaap laten we ons lichaam en geest rusten en herstellen.  We gaan nieuwe energie ophalen,  zodat we klaar zijn voor een nieuwe dag.  Dit ritme is heel belangrijk. 

Een goede nachtrust opent voor u een succesvolle dag.  En evenzeer zal een goede dag en avond uw goede slaaprust voorbereiden.   En daar kun je zelf wel een en ander voor doen.   

In het boek “Start to Sleep” legt  Annelies Smolders uit hoe je met onmiddellijk uit te voeren en eenvoudige tips al heel wat kunt ondernemen om je slaaprust te verzekeren of te verbeteren.  
Het boek is heel eenvoudig en aangenaam te lezen.  Meer hierover via starttosleep.be. 
Het boek vindt je in onze winkel, bij de boekhandel of je kunt het bij ons even uitlenen om meer te lezen.

Je besteedt dus best wat aandacht aan je slaap en slaapomgeving.

Om gezond te slapen, nemen we een houding aan waarbij ons lichaam zo min mogelijk belast wordt.  We moeten er ons goed bij voelen en spieren, gewrichten en vooral de wervelkolom moet goed ondersteund liggen.  Een soepele drukverdeling is belangrijk, zodat pijn ervaring wordt vermeden.  We kunnen makkelijk ademen en de bloedsomloop wordt niet geremd. 
Zijlig is hierbij het meest populair, ook gunstig voor onze ademhaling en keelhouding.  Een twintig procent slapers houdt zich consequent aan de ruglig en een vijf procent is buikslaper.



Slapen in een goed bed is een must om gezond te kunnen slapen. 

Een gepaste combinatie van matras en bed maakt het jullie mogelijk om een goede lighouding aan te nemen en te ontspannen wat letterlijk en figuurlijk ruimte geeft voor recuperatie. Schouder en heup gaan voldoende diep in de matras, de onderrug wordt goed gelift.  Je komt mooi in een rechte houding te liggen, ontspannen ! 
Je hoofdkussen zorgt dat nek en hoofd daaropvolgend goed gesteund liggen.

En er zijn nog wat “slaapverstoorders”  waar  uw goed bed u kan bij kan helpen.

► Let erop dat je bed voldoende breed en lang is, zodat je makkelijk beweegt of niet gestoord wordt door je al te woelende metgezel.  Ieder voldoende ruimte vermijdt ook dat je elkaar al te warm houdt. Lees meer.
► Is je matras, je kussen en het bedtextiel beschermend tegen allergenen, dan voorkom je gestoord te worden door acute allergische reacties.  Lees meer.
► Is je bed, matras en dekbed voorzien van een goede klimaatregeling, dan krijg je het niet al te snel té koud of té warm. Voldoende luchtventilatie in je bed en een aangenaam textiel om je heen, vermijdt dat je overmatig gaat transpireren. Lees meer over klimaatregeling, te warm of te koud in bed

Denk er aan, een goed bed is niet alleen de matras en de bodem, maar evenzeer van belang is het passende hoofdkussen, een perfect en gezond dekbed en ventilerend en  deugddoend bedtextiel. 

Is goed slapen voor u nog een uitdaging, lees dan zeker even het boek Start to Sleep en ga aan de slag. 
En is uw bed, matras of kussen wat gedateerd, kijk dan snel even uit om dit te verbeteren !   
Welkom. 

Vragen of advies ?   contacteer ons 

vakantie in een goed bed !
vakantie in een goed bed !
te warm of te koud in bed ?
te warm of te koud in bed ?
nog vragen ? naar FAQ
nog vragen ? naar FAQ
bescherm je matras !
bescherm je matras !