info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Uw bestelling (0)

Er zijn nog geen producten in uw bestelling geplaatst

een goede slaaphouding aannemen !


Op je zijde liggen , is de meest gebruikte slaaphouding.  Dit is heel goed en gezond. Ook op je rug slapen is ok, zeker als je dan de knieknik even hoger kunt instellen.   Wanneer je in deze lighoudingen de benen wat optrekt in een goeie hoekhouding (daarom ook die knieknik bij ruglig), dan wordt je onderrug volledig ontlast en kan de wervelkolom ontspannen en herstellen. 
Met een passend hoofdkussen breng je ook je arm en hand in een goede lig naast je lichaam en kussen.  Vermijdt om je arm tot hand onder je hoofdkussen te brengen.  Dit betekent al te snel drukproblemen op schouder, arm en geen goede bloeddoorstroming naar de hand.

Vooral de tussenhouding of het "half buik slapen" gaan we best vermijden.  Schouder en heup draaien dan weg, waardoor de wervelkolom in een ongewenste curve komt te liggen. Dat laat je lichaam moeilijker ontspannen, laat je onderrug moeilijk herstellen en brengt je schouder onder spanning wat de bloedsomloop naar armen en hand belemmert. 
Buik slapen is de slechtste houding.  Je hoofd moet dan immers om te ademen volledog opzij draaien, wat tot nekpijn kan leiden. Je natuurlijke kromming van je wervelkolom wordt in buiklig ook wat afgevlakt, wat lage rugpijn kan veroorzaken.  

Een goede matras en bodem hebben de capaciteit om zich soepel aan uw lichaamsprofiel en natuurlijke houding aan te passen.  Een goede matras heeft dus een grote comformiteit :  je hoeft zelf weinig druk uit te oefenen op de matras om je profiel, bredere schouders en heup, in de matras te laten rusten.  Gewrichten, spieren, weefsels en zenuwen worden weinig belast of samengedrukt.

Je matras moet dus voldoende soepel of veerkrachtig zijn.  Je nieuwe matras voelt dan ook aangenaam zacht aan, terwijl ze wel stevig is om je gewicht te dragen. 

Een belangrijke oplossing voor een hoge comformiteit  zijn de verschillende aangepaste zones in de matras.  De zones waar schouders en heup rusten zijn soepeler (lagere hardheid) waardoor deze makkelijker ruimte krijgen om in de matras te zakken.  Zo komen de andere lichaamsdelen perfect op de matras terecht.  De druk wordt zo optimaal verdeeld over het ganse lichaam.  Onze wervelkolom komt in een heel natuurlijke en rechte lijn te liggen.  We ervaren ontspanning en rust tijdens het slapen ! 
In de beschrijving van de matras wordt dit uitgedrukt als " comfortzones ". 

Deze verschillende zones creëert men in de matras door het gebruik van verschillende hardheden in de comfort schuimlaag, door het gebruik van verschillende hardheid in de pocketveren kern, door soepeler textiel en doorstikking... De aandacht voor en de uitvoering van deze "zonering"  bepaalt in belangrijke mate het kwaliteitsniveau van uw matras.

Ook de bedbodem zal in zijn opbouw de matras extra ruimte bieden zodat heup en schouders dieper en makkelijker in de matras kunnen drukken zonder extra inspanning.  
 



 
gratis thuis hoofdkussens testen
gratis thuis hoofdkussens testen
te warm of te koud in bed ?
te warm of te koud in bed ?
1 grote of 2 aparte matrassen ?
1 grote of 2 aparte matrassen ?